نقش بازرگانی در توسعه و افزایش بهره‌وری در معادن ایران

نقش بازرگانی در توسعه و افزایش بهره‌وری در معادن ایران

مدیر بازرگانی شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر با بیان این‌که بهبود فرآیند افزایش کارایی و تقویت روابط تجاری از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به بهبود سودآوری معادن منجر شود، گفت: با توجه به اهمیت سنگ آهن در صنایع مختلف توجه به مدیریت بازرگانی می‌تواند آینده بهتری را برای معادن رقم بزند.

مژگان فتاحی، مدیر بازرگانی شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی این شرکت، با اشاره به اهمیت نقش بازرگانی در افزایش بهره وری معادن، اظهار کرد: معدن سنگ آهن آریز در استان یزد به عنوان یکی از منابع مهم سنگ آهن در ایران، نقش حیاتی در تامین مواد اولیه برای صنایع فولاد و سایر صنایع مرتبط ایفا می‌کند.

وی با بیان این‌که بهره‌وری معدنD19 به عوامل مختلفی بستگی دارد، افزود: یکی از مهمترین عوامل موثر در افزایش بهره وری معادن، مدیریت بازرگانی اسست که با تحلیل بازار و شناسایی فرصت‌ها در حقیقت نیازهای مشتریان و روندهای صنعتی را بدست می آورد.

مدیر بازرگانی شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر در ادامه گفت: تحلیل بازار شامل شناسایی بازارهای جدید داخلی و بین المللی است که به سنگ آهن نیاز دارند باید بدانیم که این اطلاعات به شرکت کمک می‌کند تا استراتژی‌های مناسبی برای ورود به بازارهای جدید تدوین و از فرصت‌های جدیدبهره برداری لازم انجام شود.

فتاحی توسعه و تنظیم قراردادهای فروش را از دیگر مأموریت بازرگانی برای توسعه معادن دانست و بیان کرد: تنظیم قراردادهای فروش دقیق و شفاف یکی از وظایف جدی واحد بازرگانی است و زمانی که این مأموریت با مهارت مذاکره مدیران بازرگانی ادغام شود، منجر به کاهش هزینه‌ها و ایجاد شرایطی مطلوب خواهد شد.

وی مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک را یکی دیگر از وظایف واحد بازرگانی در شرکت‌های معدنی عنوان و تصریح کرد: بهینه سازی زنجیره تامین از جمله راهکارهای موثر در افزایش بهره وری است که واحد بازرگانی می‌تواند با بررسی فرآیندهای تامین و بهبود آنها هزینه‌ها و زمان تحویل را کاهش دهد. همچنین مدیریت حمل و نقل و همکاری با شرکت‌های حمل و نقل معتبر می تواند به تسهیل انتقال سنگ آهن به مشتریان کمک کند.

مدیر بازرگانی شرکت معدنی دشت یوز، بازاریابی و تبلیغات را نیز از جمله راهکارهای توسعه استراتژی های بازاریابی برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان محلی دانست و بیان کرد: مدیر بازرگانی می‌تواند با استفاده از رسانه‌های دیجیتال و پلتفرم های آنلاین به تبلیغ محصولات و برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بپردازد.

فتاحی همچنین تحلیل و بهبود عملکرد را یکی دیگر از وظایف واحد بازرگانی عنوان کرد و در این باره تأکید کرد: جمع آوری بازخورد مشتریان می‌تواند به بهبود کیفیت محصولات و خدمات کمک کند و این مهم باید بیش از پیش مد نظر دست‌اندرکاران در حوزه معدن و صنایع معدنی قرار گیرد.

وی مدیریت ریسک، تقویت ارتباطات داخلی و خارجی و استفاده از فناوری و داده‌های تحلیلی را از دیگر راهکارهای توسعه پایدار و افزایش بهره وری در معادن دانست و بیان کرد: شناسایی ریسک های مربوط به نوسانات قیمت و تغییرات تقاضا و تدوین استراتژی‌هایی برای مدیریت آنها نیز از وظایف مدیر بازرگانی استو با درج بندهایی در قراردادها که به کاهش ریسک کمک کند.مانند شرایط تحویل منعطف، می‌توان پایداری بیشتری در فروش ایجاد کرد.

مدیر بازرگانی معدن سنگ آهن آریز در پایان با بیان این‌که بهبود فرآیند افزایش کارایی و تقویت روابط تجاری از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به بهبود سودآوری این معادن منجر شود، گفت: با توجه به اهمیت سنگ آهن در صنایع مختلف توجه به مدیریت بازرگانی می‌تواند آینده بهتری را برای معادن رقم بزند.

پروژه ها


پروژه 6
پروژه 5
پروژه 4
پروژه 3
پروژه 2
پروژه 1